Eerste twee weken Thailand - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van bobenmaurice - WaarBenJij.nu Eerste twee weken Thailand - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van bobenmaurice - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken Thailand

19 Januari 2014 | Thailand, Sri Phum

Aangekomen op 4 jan op de luchthaven van Bangkok en een willekeurig hotel uitgezocht genaamd Nasa vegas. Helaas was dit 30 minuten rijden met de tuktuk naar Khoa san road en dus zijn we hier maar 1 nacht gebleven. De volgende dag zijn we naar een hotel op de khoa san road verhuist(backpackers straat van Bangkok). Hier is het uitgaansleven erg gezellig en erg druk. Overdag zie je de zon niet door de smog maar de temperatuur is wel goed. De volgende dag wilden we de nachttrein naar Chang mai pakken maar helaas was die de komende twee dagen volgeboekt en waren we dus verplicht om nog langer in Bangkok te verblijven en te feesten :-). Na uiteindelijk 4 dagen in Bangkok te hebben gefeest konden we eindelijk met de nachttrein richting Chiang mai. De trein zelf is erg goor en bij elke stop(ongeveer 25) stappen er weer mensen in die eten willen verkopen. We waren om 12:00 vertrokken en kwamen om 04:00 aan in chiang mai. Zodra we de trein uitstapten merkten we al dat de lucht een stuk schoner was en de mensen minder opdringerig en ook waren de prijzen een stuk gunstiger dan in Bangkok. We zijn gelijk naar het Princehotel gegaan waar Bob op zijn vorige reis ook is verbleven. Een mooi en schoon hotel voor 800 baht per nacht (€20). We zijn een week in Chiang mai gebleven want het avond en nachtleven is erg gezellig en ook ziet alles op straat er schoner uit als in Bangkok. We zijn naar Tiger kingdom geweest waar we met de kleinste tijgers op de foto gingen en de grote hebben we niet gedaan want die lagen er maar een beetje gedrogeerd bij :-/. Dit is niet zeker maar veel mensen vermoeden dat. We hebben ook een groep mensen ontmoet uit allerlei landen die hier op school zitten en die stelden voor om naar de tempel te gaan op de hoogste berg van Thailand. Het zag er mooi uit en de prinses van Thailand was ook aanwezig alleen mochten we daar niet in de buurt komen en niet fotograferen. Na een week Chiang mai te hebben gezien vonden we het tijd om door te reizen richting Pai(een klein dorp hoger en noordelijker). In Pai is het onwijs relaxed alleen ontzettend koud en er lopen heel veel hippies rond:-). In Pai is niet echt een nachtleven dus we gingen een scooter huren en op zoek naar de watervallen en hotsprings. Na verkeerd op de kaart te hebben gekeken kwamen we op een wandelroute die wij wel met de scooter wilden proberen. Nadat we door beekjes en rivieren waren gereden en het al meer stijl en gevaarlijk werd zijn we toch maar terug gereden. Om 18:00 wordt het al koud in Pai en veel mensen lopen in een winterjas. De volgende dag wilde ik naar de hotsprings en Bob wilde naar watervallen en viewpoint van Pai dus zijn we ieder een andere kant op gegaan. De hotsprings waren erg hot en hoe hoger je komt hoe heter het water is en boven mag je het water niet in want daar kookt het. Hotsprings zijn plekken waar lava diep onder de grond zit en grondwater op de oppervlakte ligt als een soort plassen. Na die dag zijn we allebei ziek geworden en we weten niet waarvan. Bob was na een dag beter en ik had bijna 2 dagen koorts. 18 januari zijn we weer vertrokken uit Pai met de bus door de bergen en 3 uur later waren we weer terug in Chiang mai waar het gelukkig een stuk warmer is.

• 19 Januari 2014 - 11:46

Ritha Wallenburg:

Hallo globe trotters.
    Een leuk verhaal wat jullie tot nu toe hebben mee gemaakt.
    Het lijkt mij idd ook niet echt lekker om daar in de kou te gaan zitten.
    Goed dat jullie zijn terug gegaan.Is het eten daar wel te pruimen.
    Hebben jullie ook een plan wat of jullie allemaal nog willen beleven.
    Of gaat het gewoon nog op de bonne fooi.
    In ieder geval heel veel reis plezier en tot mails.
    DE oudereen eenheden en de fam Wallenburg.